پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
تعداد کشتار روزانه ماکیان در کشتارگاه‌های ایران چقدر است؟

کشتارگاه و سردخانه‌های هوشمند

تعداد کشتار روزانه ماکیان در کشتارگاه‌های ایران چقدر است؟

- 1402/12/19

با نصب دستگاه‌های مخصوص می توان از کشتار بی رویه و کمبود گوشت و پروتئین در کشور جلوگیری کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان و به نقل از روابط عمومی مرکز رشد فناوری گناباد، شرکت دانش‌بنیان دنیای هوشمند آوا، با نصب و آزمایش دستگاهی جدید توانست قدمی راهبردی در برنامه ریزی و پایش،کنترل و آمارگیری تعداد کشتار در کشتارگاه های طیور برداشته و با ارسال داده‌های دریافتی نقشی موثر در آینده داشته باشد.

مهدی شیدائی مدیرعامل این شرکت گفت: شمارش کشتار ماکیان ایران و مانیتورینگ تمامی کشتارگاه‌های طیور و ارسال اطلاعات برای ادارات جهاد کشاورزی، دامپروری و... میتواند نقشی مهم و راهبردی در تامین گوشت مصرفی، خوراک طیور و پشتیبانی کشاورزی داشته باشد.

شیدائی در این زمینه گفت: از این جهت که مهم ترین مشکل ما در زمینه عدم توازن تولید و مصرف گوشت طیور می باشد و مانیتورینگ همزمان میزان تولید گوشت گرم همه استان‌ها در یک صفحه به طوری که همزمان با ارائه دسترسی به افراد و مسئولان ادارات، بر تمام مراحل نظارت و کنترل صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دنیای هوشمند آوا تصریح کرد: در حال حاضر این دستگاه بر روی سه کشتارگاه سپید بال، سیمین بال و زرین بال بستک نصب می باشد.

این دستگاه توانایی شمارش انواع کشتار شامل، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شتر مرغ و ... را دارد.

وی اضافه کرد: شرکت ما توانایی اتوماسیون خطوط کشتارگاه و سردخانه هوشمند را داشته و پس از کشتار نیز دستگاه‌های اندازه گیری دما ویژه مرحله بسته بندی و سردخانه و همچنین دستگاه های مخصوص اندازه گیری دما بصورت آنلاین، ویژه حمل طیور تا مقصد را  موجود داریم و ادارات مربوطه درصورت نیاز می توانند بر تولید و عرضه تا مصرف نظارت کنند.

گفتنیست شرکت دنیای هوشمند آوا مستقر در مرکز رشد فناوری گناباد با مجوز پارک علم و فناوری خراسان و تایید دانش‌بنیانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه‌های هوشمند سازی و انقلاب صنعتی 4 مشغول به کار است.

دانلود پیوست خبر دستگاه پرنده شمار دستگاه پرنده شمار